zhaket logo

چگونه اپلیکیشن خود را تبلیغ کنیم؟

کسب درآمد

15 دقیقه زمان مطالعه

داشتن یک استراتژی دقیق بازاریابی تنها راه برجسته شدن در بازار دنیای امروزی است. در حالی که تمرکز بر توسعه اپلیکیشن و ایجاد برنامه ای که عملکرد مناسبی داشته باشد، عامل اصلی موفقیت است، اما اگر کاربران از وجود محصول شما مطلع نباشند، تلاش شما بی فایده خواهد بود.

پروسه ی تبلیغ اپلیکیشن هرگونه تعامل کاربر را از لحظه ای که برای اولین بار با محصول آشنا می شود، تا زمانی که به یک کاربر وفادار تبدیل می شود، پوشش می دهد. مراحل انجام تبلیغات برای یک اپلیکیشن تلفن همراه به طور موثر شامل تعریف مخاطب هدف، پیدا کردن راه هایی برای دسترسی به آن ها، نحوه برقراری ارتباط با آن ها و تجزیه و تحلیل رفتار درون برنامه ای کاربران است.

در نهایت، هدف یک استراتژی بازاریابی اپلیکیشن تلفن همراه، باید بدست آوردن کاربرانی باشد که نه تنها مشارکت مکرر را برانگیزند، بلکه حامیان وفادار محصول نیز خواهند شد. ما در این مقاله سه مرحله از استراتژی بازاریابی برنامه تلفن همراه و معیارهای اندازه گیری برای موفقیت طولانی مدت را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که چگونه به طور موثر اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید.

بهتر است بدانید وردپرس اپلیکیشن ساز موبایل در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین اگر هنوز اقدامی برای تولید اپلیکیشن نکرده اید، وردپرس به کمک شما می آید.

مرحله آگاهی و یا مرحله راه اندازی اولیه

اولین مرحله‌ی تبلیغ اپلیکیشن، مرحله آگاهی از استراتژی بازاریابی است که قبل از راه اندازی محصول اتفاق می افتد. این مرحله مربوط به ایجاد آگاهی از نام تجاری و دیده شدن محصول می شود. به طور مثال، در این مرحله سوالاتی مانند اینکه کاربران هدف شما چگونه محصولتان را کشف خواهند کرد، مطرح می شود. قبل از شروع مرحله آگاهی، مهم است که درک کاملی از هدف و جایگاه برند خود داشته باشید.

جالب است بدانید که یک برند از طریق ارزش ها و هدف خود برای مشتریان شناخته و معرفی می شود، نه از طریق ویژگی های محصول. وقتی شما هدف خود را مشخص می کنید، به کاربران این امکان را می دهید تا در سطح عمیق تری با محصول شما ارتباط برقرار کنند. در ادامه، لیستی از مراحل و استراتژی هایی آورده شده است که باید در مرحله آگاهی از برند خود، آن ها را دنبال کنید:

تاریخ انتشار اپلیکیشن را تعیین کنید.

اولین قدم در این مرحله برنامه ریزی برای تاریخ انتشار اپلیکیشن و تعیین یک ددلاین است. در مقایسه با گوگل، اپل یک فرآیند بازبینی دقیق دارد که در موفقیت آن تاثیر زیادی خواهد گذاشت. شما ممکن است با شکست مواجه شوید که بدون شک در ابتدای کار آن را پیش بینی نمی کردید. بنابراین برنامه ریزی از قبل، زمان کافی برای راه اندازی محصول را در اختیار شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد احتمالات را پیش بینی کرده و در مقابل آن ها بهتر عمل کنید. فراموش نکنید که هنگام برنامه ریزی، تاریخ راه اندازی را تعیین کنید و به رویدادهایی توجه کنید که در حوزه ی کاری شما اتفاق می افتد و می توانند راه اندازی برنامه شما را تحت الشعاع قرار دهند.

شما می توانید راهنمای ساخت اپلیکیشن برای کسب و کارها را اینجا بخوانید.

تحقیقات بازار را برای درک مشتریان خود انجام دهید.

قبل از شروع هرگونه کاری، باید مخاطبان و مشتریان اصلی خود را به دقت شناسایی کنید. مهم نیست که چقدر در تبلیغات خود به خوبی عمل کرده اید، اگر برنامه شما متناسب با نیاز ها و مشکلات کاربرها نباشد بدون شک شکست خواهد خورد. با انجام تحقیقات گسترده، شما می توانید این نیاز ها و مشکلات را کشف کرده و اپلیکیشن خود را به گونه ای تبلیغ کنید که متناسب با آن ها باشد.

برای شروع کار می توانید تاثیرگذارترین وبلاگ ها، گروه ها، انجمن ها و وب سایت هایی که مخاطبین مورد نظر شما از آن ها بازدید می کنند و همچنین تأثیرگذارانی که آن ها در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند را شناسایی و بررسی کنید. این کانال ها به شما کمک می کند تا به کاربران دسترسی داشته باشید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. از این طریق شما قادر خواهید بود که نیاز های واقعی آن ها را کشف کنید.

خروجی گرفتن از داده ها

ایجاد پرسونای کاربر

یک هدف اصلی در طول مرحله آگاهی، کشف این است که کاربر موردنظر شما چه کسی است، چه چیزی برای او ارزش دارد و حساسیت ها و مشکلاتی که آن ها تجربه می کنند، چیست. از این طریق شما خواهید فهمید که محصولتان چگونه به آن ها کمک خواهد کرد. ممکن است چندین گروه کاربر برای یک برنامه تلفن همراه وجود داشته باشد. در این صورت  هر گروه، پرسونای منحصر به فرد خود را خواهد داشت.

پرسونا تا حدی یک تصویر ساختگی از کاربر ایده آل شما است. پرسونای کاربر شامل اطلاعات کاربر، مشخصات او، ترجیحات، علایق و شناسه های منحصر به فرد او است. پرسونا همچنین اهداف اصلی کاربر و چالش هایی را که در حال حاضر با آن روبرو هستند، را مورد بررسی قرار می دهد. این شخصیت ها به شما کمک می کند تا هر جنبه ای از محصول تلفن همراه خود را با هر یک از ترجیحات و نیازهای کاربران سفارشی کنید.

همه چیز از برند تجاری و محتوای درون برنامه ای تا قابلیت ها، ویژگی ها، انتخاب پلتفرم و استراتژی کسب درآمد، باید با کاربر مورد نظر شما مطابقت داشته باشد و پرسونا این موضوع را تعیین می کند. با مشخص کردن پرسونای کاربر و داشتن اطلاعات کامل او، به سوالات اساسی که کل استراتژی بازاریابی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، می توانید پاسخ دهید. به عنوان مثال:

  • مشکل اصلی مخاطبان چیست؟
  • این کاربر از چه سیستم عامل موبایلی استفاده می کند؟ iOS یا اندروید؟
  • این کاربر بصورت آنلاین با چه نوع محتوایی در ارتباط است؟
  • کدام لحن، صدا و سبک محتوا این کاربر را تحت تاثیر قرار می دهد؟
  • آیا این کاربران اینفلوئنسر ها و افراد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی را دنبال می کنند؟
  • چه بسترهایی برای تبلیغات پولی بهتر عمل می کنند؟
  • آیا این کاربران برای برنامه ها پول پرداخت می کنند یا خریدهای درون برنامه ای انجام می دهند؟

برای پاسخ به سوالات مشابه بهتر است با کاربران واقعی و یا افرادی که قرار است در نهایت از اپلیکیشن شما استفاده کنند، ارتباط برقرار کنید. سوالات از این قبیل به شما کمک می کند تا طراحی و تصمیمات بازاریابی را برای جذب مخاطب متناسب با محصول خود ایجاد کنید. اگر درباره مخاطبان خود به درستی تحقیق نکرده اید، نمی توانید محصولی را که مناسب نیازهای آنهاست ارائه دهید.

انجام تجزیه و تحلیل رقابتی

اپلیکیشن شما در بازار بدون شک رقیب خواهد داشت. لیستی از 5 رقبای برتر خود، قیمت فعلی آن ها، مدل کسب درآمد، رتبه بندی آن ها در فروشگاه های ارائه دهنده ی اپلیکیشن ها، مزایا و معایب تجربه کاربر (UX) و نظرات افراد و کاربران تهیه کنید. شما حتی می توانید تا آنجا پیش بروید که یک ماتریس رقابتی برای مقایسه خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که برنامه شما هیچ یک از نقاط ضعف و یا عناصر UX را که کاربران به طور منفی از آن ها یاد کرده اند را شامل نمی شود. به این فکر کنید که برنامه شما در مقایسه با رقبای شما چه چیزی دارد که آن را متمایز می کند. اینها موارد مهمی هستند که می توانند بر کل رویکرد بازاریابی شما تأثیر بگذارند.

یک وب سایت یا صفحه فرود ایجاد کنید.

وب سایت های تلفن همراه، منبع شماره یک نصب برنامه ها هستند و ایجاد یک صفحه فرود قبل از راه اندازی یا یک تیزر برای محصول به یک روش استاندارد تبدیل شده است. پس از تهیه ویدئو برای وب سایت خود، می توانید محتوا را با قرار دادن در فروشگاه های برنامه، در بسترهای اجتماعی یا حتی در تبلیغات پولی استفاده کنید.

علاوه بر این، داشتن یک وب سایت قبل از راه اندازی، یک راه عالی برای انجام برخی از بهینه سازی اولیه موتورهای جستجو و یا (SEO) است. هنگامی که وب سایت خود را راه اندازی می کنید، حتماً ایمیل ها را جمع آوری کنید تا بتوانید دنبال کنندگان خود را به روز نگه دارید و به آن ها اطلاع دهید که برنامه تلفن همراه شما چگونه راه اندازی می شود و چه زمانی به روز رسانی ها و ویژگی های جدیدی را ارائه خواهید داد. همچنین نمایش نظرات در سایت خود نیز می تواند مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که این نظرات معتبر هستند، در غیر این صورت نام تجاری شما معتبر به نظر نمی رسد.

راه اندازی سایت

استفاده از اینفلوئنسرها

یکی از جنبه های نادیده گرفته شده در تبلیغ یک اپلیکیشن، داشتن ابتکار عمل از طریق تماس با اینفلوئنسرها، نشریات و وبلاگ نویسان برای ایجاد بک لینک و ارائه نظرات است. لیستی از مخاطبین مربوط به صنعت یا حوزه کاری خود تهیه کنید که ممکن است علاقه مند به نوشتن درباره ی برنامه شما باشند. با داشتن یک لینک به صفحه فرود خود، مطالب خود را مختصر نگه دارید. به این ترتیب، اگر آن ها علاقه مند به نوشتن در مورد برنامه شما باشند، تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار خواهند گذاشت.

انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی

فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، LinkedIn ، Pinterest  و سایر بسترهای اجتماعی به شما امکان می دهد حضور وب خود را گسترش دهید و شما می توانید مستقیماً با مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنید. اگر برنامه شما برای گروه سنی خاصی است، پلتفرم های اجتماعی را که بیشترین محبوبیت را در بین افراد این جمعیت دارد، شناسایی کرده و روی آن ها تمرکز کنید. مطمئن شوید که موارد زیر را در نظر گرفته اید:

  • آیا هدف برنامه شما مشخص است؟
  • آیا لینکی برای دانلود وجود دارد؟

به روزرسانی ها و ویژگی هایی که دنبال کننده هایتان را هیجان زده می کند، برای آن ها به طور منظم ارسال کنید. هشتگ ایجاد کنید و در صورت لزوم از آن در پست ها استفاده کنید. نه تنها محتوای تبلیغاتی بلکه سرگرم کننده و جذاب مربوط به برنامه خود را ارسال کنید و به اشتراک بگذارید تا بتوانید یک جامعه وفادار از کاربران واقعی ایجاد کنید.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا

ماه ها قبل از راه اندازی، شروع به نوشتن وبلاگ کنید. در این صورت هنگامی که زمان راه اندازی فرا می رسد، شما جامعه ای از دنبال کنندگان در حوزه خود خواهید داشت. ساده شروع کنید و محتوای مختلفی بنویسید، در مورد ویژگی های برنامه خود محتوا تولید کنید و برخی از اسکرین شات ها و ویدئوها را به اشتراک بگذارید. به طور کلی چندین مزیت بازاریابی محتوا برای برنامه شما وجود دارد، به عنوان مثال:

  • با محتوا ترافیک، نرخ تبدیل و آگاهی از نام تجاری را افزایش دهید.
  • با داشتن تخصص در حوزه کاری خود، یک نام تجاری در حوزه ی خود ایجاد کنید.
  • از طریق محتوا کاری کنید که کاربران به شما اعتماد کنند.
  • از محتوای وبلاگ می توان برای بازاریابی ایمیلی، برای جلب مجدد مخاطبین یا برای رسانه های اجتماعی استفاده کرد.

تا به اینجا شما می توانید یک استراتژی بسیار قوی برای خود ایجاد کنید. مهم است که از روش های مختلف استفاده کنید. خلاق باشید و استراتژی خود را به طور مداوم اصلاح کنید. سعی کنید بعد از راه اندازی برنامه خود، حداکثر تعداد دانلود را داشته باشید. هرچه سریع تر برنامه شما دانلود شود، رتبه بالاتری در نتایج جستجوی Appstore و… خواهد داشت. در ادامه می خواهیم وارد مرحله ی دوم از تبلیغ اپلیکیشن، یعنی جذب کاربران شویم.

این مقاله را حتما بخوانید
شغل های مناسب برای دختران جوان

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مرحله جذب کاربران

پس از ایجاد استراتژی خود باید بر روی جذب کاربران تمرکز کنید. وقتی کاربران میخواهند برنامه شما را دانلود کنند، نیاز به یک پلتفرم خواهید داشت. به این ترتیب می توانید بر روی پرسودترین کانال ها تمرکز کرده و کانال های دیگر را بهبود بخشید. در ادامه لیستی از استراتژی هایی است که می توان برای جذب کاربران استفاده کنید، آورده ایم.

استراتژی تبلیغات پولی

پس از راه اندازی برنامه، می توانید با انجام تبلیغاتی در بسترهای اجتماعی مانند اینستاگرام شروع کنید، که برای جذب کاربر بسیار موثر است. بسته به مشخصات جمعیتی موردنظر خود، باید سیستم عامل های دیگری مانند تلگرام و توییتر را در نظر بگیرید، اگرچه دسترسی به آن ها آنقدر زیاد نیست، اما هنوز موثر هستند. بستر تبلیغاتی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا افراد را بر اساس علایق، موقعیت مکانی و موارد دیگر هدف قرار دهید.

اگر مخاطبان خود را از طریق تبلیغات اجتماعی هدف قرار می دهید، باید به خاطر داشته باشید که توجه افراد بسیار کم و کوتاه مدت است، بنابراین تبلیغات شما باید هدف محصول را در چند ثانیه نشان دهد. اگر راه حلی ارائه می دهید که کاربران شما در جستجوی آن هستند، تبلیغات جستجوی گوگل ادوردز نیز ممکن است گزینه خوبی باشد.

بهینه سازی فروشگاه های ارائه دهنده ی اپلیکیشن مانند اپ استور و گوگل پلی

بهینه سازی App Store شامل بهینه سازی صفحه شما برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو و تبدیل با نرخ بالاتر است. بیش از 65 درصد برنامه ها از طریق جستجوی مستقیم در این فروشگاه ها کشف می شوند. هنگامی که برنامه شما در جستجوی کلمه کلیدی خاصی رتبه بالایی پیدا کرد، رتبه آن تا ماه ها پس از آن ادامه می یابد. هرچه رتبه برنامه شما بالاتر باشد، برای کاربران بالقوه بیشتر قابل مشاهده است.

در نهایت، افزایش دید باید منجر به دانلود بیشتر شود. بهینه سازی فروشگاه به مجموعه ای از عوامل بستگی دارد که شامل عنوان و انتخاب کلمات کلیدی است. یک عنوان عالی فرصتی است تا کاربران را جذب کرده و آن ها را مجبور کنید تا روی برنامه شما کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری را بیابند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه، یک کلمه کلیدی را در عنوان خود قرار دهید.

این کلمات کلیدی باید به صورت استراتژیک در سراسر لیست شما قرار داده شوند، بنابراین وقتی کاربران آن کلمات را جستجو می کنند، در لیست ظاهر می شوید. همیشه ویژگی ها و مزایایی را که کاربر از برنامه دریافت می کند، درج کنید. برای ارزش افزوده، اسکرین شات و ویدئوها را اضافه کنید. در نهایت، هزاران نفر هستند که دوست دارند از برنامه شما استفاده کنند اما هرگز آن را پیدا نمی کنند، زیرا به زبان آن ها نیست. با بومی سازی برنامه خود این مشکل را برطرف کنید.

برجسته بودن در این فروشگاه ها پتانسیل بیشتری برای افزایش دید و دانلود ها ایجاد می کند که این موضوع می تواند منجر به کاهش هزینه های خرید، جذب کاربران بیشتر و افزایش درآمد شود. به عنوان مثال هر روز، یک برنامه و بازی رایگان یا پولی توسط سرپرستان حرفه ای App Store بررسی می شود. اپل هزاران دستگاه برای ارائه برنامه های تلفن همراه دریافت می کند. بنابراین به افراد بگویید که برنامه شما چه کار می کند و چگونه منحصر به فرد است.

مکالمه دو نفره

بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان یکی از تکنیک های ارزشمند در حوزه ی بازاریابی است. رقابت بسیار شدید است و به همین دلیل است که قبل از سرمایه گذاری برای به دست آوردن کاربران برنامه، باید بر روی یک پلت فرم بازاریابی تلفن همراه یا نرم افزار بازاریابی برنامه تلفن همراه سرمایه گذاری کنید که بینش لازم را برای تعامل و حفظ کاربران و پیش بینی خطر به شما می دهد.

شاخص های کلیدی عملکرد برای خود تعیین کنید.

موفقیت استراتژی بازاریابی برنامه شما به KPI مرتبط است. برای اندازه گیری عملکرد برنامه، KPI ها در کمپین و فعالیت های درون برنامه ای که بیشترین اهمیت را برای اهداف شما دارد، استفاده می شود. اندازه گیری عملکرد با این KPI ها شکل واضحی از عملکرد خوب برنامه شما و زمینه هایی برای بهبود ارائه می دهد. KPIهای مهمی که باید از آن ها آگاه باشید شامل تعداد کاربران فعال، روزانه، هفتگی و ماهانه، هزینه خرید (CPA) ، هزینه نصب (CPM) است. همچنین باید نرخ کلیک (CTR) ، نرخ تبدیل، نرخ حفظ و رکود را در نظر بگیرید.

بازاریابی از طریق ایمیل

ایجاد لیست از ایمیل ها یک راه عالی برای به روزرسانی منظم کاربران و ارسال پیشنهادات تبلیغاتی است. این استراتژی بازاریابی برنامه می تواند به شما در افزایش نرخ نگهداری و ایجاد درآمد کمک کند. بازاریابی ایمیلی محرک اصلی حفظ مشتری برای مشاغل ​​است: 81 درصد از کسب و کار ها برای جذب کاربر به ایمیل ها اعتماد دارند و 80 درصد از بازاریابی ایمیل برای حفظ مشتری استفاده می کنند. مزیت قابل توجه بازاریابی ایمیلی این است که یک کانال بازاریابی انتخابی است. این بدان معناست که فقط کسانی که علاقه نشان داده اند، در معرض محتوای بازاریابی شما قرار می گیرند. بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای ارائه مزایای منحصر به فرد به وفادارترین کاربران است.

در این مقاله به شما توضیح داده ایم که چرا باید لیستی از ایمیل ها داشته باشید.

CTAشما (فراخوان برای اقدام) برای کمپین های بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است. همچنین شخصی سازی ایمیل ها برای گرفتن بهترین نتایج بسیار مهم است.

مرحله ایجاد وفاداری در مشتریان

پس از طی کردن مرحله ی جذب و متقاعد کردن کاربران وارد مرحله ی وفادارسازی  خواهیم شد. هنگامی که کاربران را به دست آوردید و جذب خود کردید، اما متوجه شدید که هیچ یک از آن ها از این برنامه استفاده نمی کنند، باید بدانید که محصول شما سودآوری ندارد. حرکت بعدی شما باید تدوین برنامه و رفع مشکلات آن باشد تا از این طریق مشتریان جدید را به کاربران مادام العمر و وفادار تبدیل کنید. در ادامه لیستی از تکنیک هایی برای وفاداری مشتریان ارائه داده ایم.

برقراری ارتباط

هرچه برنامه شما با نیازها و ترجیحات کاربر بیشتر مطابقت داشته باشد، احتمال استفاده کاربر از محصول بیشتر است. اپلیکیشن هایی که با کاربران ارتباط بیشتری دارند، بین 8 تا 28 روز پس از نصب از 61 تا 74 درصد، در تلفن همراه آن ها خواهند ماند.

پیام های درون برنامه ای اعلان هایی هستند که نیازی به اقدامات فوری ندارند اما با این وجود، اعلان های مهمی هستند. این موارد می تواند شامل هشدارهایی در مورد مشکلات برنامه، خرابی یا ارتقاء نسخه باشد. به خاطر داشته باشید که هر پیامی که ارسال می کنید، مربوط به تک کاربران نخواهد بود. تقسیم بندی مخاطبان به شما این امکان را می دهد که مطمئن شوید اطلاعات دریافتی برای آن ها مرتبط و ارزشمند است.

نوتیفیکیشن ها و یا اعلان ها

تحقیقات نشان داده شده است که نوتیفیکیشن ها میزان حفظ کاربر و وفاداری او را افزایش می دهد، به طوری که آمارها از 56 درصد تا 180 درصد بهبود را نشان می دهد. کاربرانی که از دریافت اعلان ها خودداری کرده اند، نسبت به کسانی که دریافت نکرده اند، 88٪ بیشتر درگیر برنامه هستند. هر چه میزان ماندگاری کاربران بیشتر باشد، محصول شما رتبه بهتری در فروشگاه ها پیدا می کند.

دادن انگیزه به کاربران برای استفاده از برنامه شما نیز می تواند راه گشا باشد. پاداش های مخصوص تلفن همراه، دسترسی به محتوای تخصصی، کوپن ها، تبلیغات ویژه و سایر پیشنهادات به افزایش تبدیل و تشویق مشارکت کمک می کند .

پاسخ به پیام ها

از کاربران بازخورد بخواهید.

اگر افراد به طور مداوم از برنامه شما استفاده می کنند، این علامتی است که آن ها با محصول ارتباط برقرار کرده اند. به آن ها این فرصت را بدهید تا نظرات خود را ابراز کنند و به اشتراک بگذارند، اما به یاد داشته باشید که تجربه کاربر نباید قربانی این تکنیک شود. به زمان و چگونگی درخواست بازبینی فکر کنید و مطمئن شوید که با تجربه کاربر به خوبی پیش می رود تا کاربران را ناامید نکند.

یک کمپین در نظر بگیرید.

کمپین یکی از محبوب ترین تکنیک هایی است که توسط بازاریابان برنامه های تلفن همراه که می خواهند رتبه فروشگاه های برنامه را بالا ببرند، استفاده می شود. ایده یک کمپین این است که یک معرفی برای برنامه خود ارائه دهید. هدف از کمپین این است که تا حد ممکن تعداد نصب های پولی دریافت کنید و رتبه خود را ارتقا دهید. همه اینها به امید افزایش تعداد نصب های ارگانیک باکیفیت است.

پاداش ارائه دهید.

ارائه یک امتیاز یا مزیت به کاربران هنگام تبلیغ برنامه آنلاین شما، راهی مطمئن برای جلب رضایت آن ها است. Dropbox با نرخ رشد سرسام آور 3900، یک مثال عالی از قدرتمند بودن پاداش ها است. این شرکت در سال 2008 فقط 1000000 کاربر ثبت فعال داشت که در نتیجه ارائه دادن پاداش آن ها در عرض 15 ماه به 4000.000 کاربر فعال رسید.

تنظیم اهداف و پیگیری معیارهای کلیدی

تنها راهی که می توانید بفهمید آیا استراتژی بازاریابی شما کار می کند یا نه، تعیین اهداف و پیگیری رتبه بندی شما در فروشگاه است. همچنین عناصر تحلیلی متعددی وجود دارد که باید در طول مراحل کسب آگاهی، تعامل، تبدیل و حفظ سفر کاربر به آنها توجه داشته باشید، به همین دلیل اندازه گیری باید یک فرایند مداوم باشد. برخی از معیارهای کلیدی که می خواهید پیگیری کنید، عبارتند از: نرخ رکود، کاربران فعال روزانه (DAU) ، زمان حضور در برنامه و هزینه هر خرید.

از طریق بررسی این معیارها، باید تعیین کنید که چه چیزی کار کرده و چه چیزی موثر نبوده است. تلاش ها و منابع خود را بر روی تکنیک های با ارزش متمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که تعداد دانلود برنامه خود را به سرعت افزایش می دهید.

کلام پایانی

بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی صادق بودن است. بازاریابی دهان به دهان موثر ترین استراتژی برای بازاریابی اپلیکیشن است. این بدان معناست که شما نمی توانید تبلیغات دروغین انجام دهید یا بیش از حد قول دهید. شما باید مطمئن شوید که پیام شما یکنواخت باقی می ماند، وگرنه منجر به ناامیدی کاربران و نرخ حذف بالا می شود.

وقتی نوبت به تنظیم یک استراتژی بازاریابی گسترده در اپلیکشن می رسد، تنوع بخشیدن به استراتژی بازاریابی شما ضروری است. برخی از افراد با ویدئو، دیگران با تصاویر یا متن ارتباط برقرار می کنند. محتوای متنوع ایجاد کنید و مطمئن شوید که کاربران در هر زمان به راحتی به آن دسترسی دارند. به یاد داشته باشید که استراتژی شما باید پویا باشد و بهینه سازی مداوم کلید یافتن تعادل کامل رویکردهای مختلف خواهد بود.

یکی از مهمترین کارهایی که باید در مورد نحوه بازاریابی یک برنامه انجام دهید، تعریف KPI است. ردیابی معیارهای مناسب در هر مرحله از سفر کاربر به شما کمک می کند تا شکاف های احتمالی را که مانع حرکت کاربران از مرحله اول به مرحله نهایی می شوند، شناسایی کنید. تمرکز بر داده های واقعی و استفاده از آن ها برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی عملکرد برنامه بسیار مهم است.

محصول پیشنهادی

افزونه چند فروشندگی دکان پرو | پلاگین Dokan Pro

345,000 تومان

73.44%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه افزودنی های محصول ووکامرس | Product Add-ons

345,000 تومان

44%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس | yith woocommerce points and rewards

395,000 تومان

73.33%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

افزونه چند منظوره پشتیبانی چتی | Chaty

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه بکاپ دوپلیکیتور پرو | پلاگین Duplicator Pro

345,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه