روش های کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی

کسب و کار

12 دقیقه زمان مطالعه

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که با فروشگاه های اینترنتی خود کسب درامد می کنند و پیشرفت کاری دارند. اگر شما هم به دنبال کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی هستید و به دنبال پر کردن کیف پول های خود با استفاده از قدرت اینترنت هستید، این کار برای شما امکان پذیر است. اینترنت یکی از منابع اصلی ارتباطات در دنیای امروز است و می تواند به عنوان ابزاری عالی برای کسب درآمد عمل کند. اینترنت انبار عظیمی از اطلاعات است و شما می توانید با استفاده از آن به خوبی ایده ها و فرصت های مختلفی را برای شروع تجارت خود اغاز کنید.

شما فقط باید با داشتن یک فروشگاه آنلاین یا وب سایت و درک چند تکنیک بازاریابی آنلاین در حالی که از منابع خود به درستی استفاده می کنید، شروع کنید. هنگامی که قادر به انجام آن شدید، خواهید دید که این کار مزایای بسیار خوبی خواهد داشت. شاید یکی از منابع اصلی کسب درآمد آنلاین از طریق وب سایت های تجارت الکترونیکی باشد. اگر وب سایت های غنی از محتوا و محصول دارید، می توانید به راحتی از طریق اینترنت درآمد کسب کنید.

از آنجا که موفقیت هر فروشگاه اینترنتی تا حد زیادی به بازدیدکنندگان آن وب سایت بستگی دارد، بسیار مهم است که شما هنر افزایش بازدید وب سایت را از طریق کانال های مختلف بازاریابی آنلاین، که شامل جستجوی ارگانیک گوگل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و غیره است، فرا بگیرید. ما در این مقاله به شما تمامی تکنیک ها و روش های کسب درآمد از طریق فروشگاه اینترنتی را ارائه خواهیم داد تا بتوانید از این طریق برای خود حتی در خانه درآمدزایی کنید.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی به هر نوع کسب و کاری که به صورت آنلاین انجام می شود اطلاق می شود. مشهورترین نمونه تجارت الکترونیکی فروشگاه های آنلاین می باشند که به عنوان خرید و فروش کالا از طریق اینترنت شناخته و تعریف می شود. فروشگاه اینترنتی یک روش نسبتاً ساده و در عین حال سودآور برای کسب درآمد اینترنتی است.  تجارت الکترونیکی مزایای زیادی نسبت به فروشگاه های سنتی دارد. به عنوان مثال شما نیازی به پرداخت هزینه برای یک ساختمان و سایر هزینه های همراه آن ندارید.

تجارت الکترونیکی به معنای واقعی کلمه دری به سوی دنیای دیجیتال را به سوی شما باز می کند. با یک فروشگاه فیزیکی، افرادی که در شهر شما زندگی می کنند یا از آن بازدید می کنند محدودیت در تجارت شما ایجاد خواهد کرد. اما با داشتن فروشگاه تجارت الکترونیک و فروشگاه آنلاین می توانید به افرادی که در شهرها، ایالت ها و حتی کشورهای مختلف زندگی می کنند محصولات را به فروش برسانید. در واقع فروشگاه آنلاین همان وب سایت واقعی است که در آن کالاها یا خدمات خود را می فروشید. در صورت تمایل می توانید از سیستم مارکت پلیس دیجی کالا برای فروش محصولات خود استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی چیست

راه های مختلف برای کسب درآمد آنلاین

برای سهولت در انتخاب بهترین روش کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی چندین فاکتور اصلی را باید بررسی کنید. این موارد عبارتند از:

نوع کسب و کار: این ایده مبتنی بر محصول، خدمات باشد یا توسط مخاطب هدایت شود.

تلاش: چه مقدار زمان، مهارت یا تجربه برای به انجام رساندن این ایده نیاز دارید.

موقعیت: چقدر در موقعیت خوبی هستید که ایده را به ایده ای پولساز تبدیل کنید که بدون نیاز به توجه مستقیم شما، ارزش آن افزایش یابد.

هزینه های راه اندازی: بودجه اولیه ای که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود نیاز خواهید داشت.

فروش مجازی کالا بدون نیاز به موجود بودن در انبار

سال گذشته، بسیاری از روندهای جهانی به وجود آمد. یکی از این روندها افزایش تعداد فروشگاه های تجارت الکترونیکی بود. روش های مختلفی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین  وجود دارد که بعضی از آن ها حداقل نیاز به حمل و نگهداری موجودی کالا را فراهم می کند.

این روش یک مدل تجاری است که در آن کالاهایی را که می فروشید در انبار خود موجود ندارید. در عوض، هنگامی که مشتری چیزی را از فروشگاه شما خریداری می کند، شخص ثالث سفارش شما را برآورده و ارسال می کند. از آنجا که هزینه های راه اندازی کم است، این یک روش بسیار محبوب برای کسب درآمد آنلاین برای مبتدیان و افراد حرفه ای می باشد. افرادی که از این مدل استفاده می کنند آخرین روندها را دنبال کنند و به روز هستند، به عنوان مثال:

لباس و لوازم جانبی زنانه: محبوب ترین دسته محصولات می باشد و از آنجا که این محصولات بازار گسترده ای دارند، غالباً خریداری می شوند و از طریق بازاریابی عالی با موفقیت به فروش می رسند، به طور مداوم بهترین عملکرد را برای خرید و فروش دارند.

جواهر و زیورآلات: اگر می خواهید جواهرات را به یک تجارت کوچک سودآور تبدیل کنید، مدل خوبی برای امتحان است. شما می توانید در دسته های مختلفی از جمله جواهرات ظریف و یا جواهرات ساخته شده از مواد مختلف مانند سنگ های قیمتی، چوب، منسوجات یا فلزات را بفروشید.

محصولات زیبایی و مراقبت شخصی: بسیار در بازار محبوب است و یک صنعت پر رونق پر شده است. شما می توانید لوازم آرایشی، مراقبت از پوست، مراقبت های شخصی، مراقبت از مو و سایر موارد را بفروشید و برای سایت خود می توانید از قالب های فروش محصولات آرایشی استفاده کنید.

محصولات دیجیتال

محصولات دیجیتال بهترین کالاهایی هستند که می توانید بفروشید. هزینه های اولیه توسعه می تواند زیاد باشد، اما هزینه های متغیر فروش محصولات دیجیتال نسبتاً کم است. پس از ساخت رسانه یا نرم افزار، تحویل آن به مشتریان بسیار گران نیست.

یک کالای دیجیتال یک دارایی نامشهود است که می توانید به صورت مکرر و بدون داشتن موجودی آن را بفروشید. این محصولات به چنان منبع خوبی برای درآمد تبدیل شده اند که بسیاری از افراد تأثیرگذار، وبلاگ نویسان، محصولات دیجیتالی مانند راهنماها، کتاب های الکترونیکی، الگوها، برنامه ها و آموزش ها را منتشر می کنند.  برخی از مزایای اصلی فروش محصولات دیجیتال عبارتند از:

مقیاس پذیر هستند. یعنی هیچ محدودیتی در تعداد محصولات شما وجود ندارد.

هزینه های سربار کم ، حاشیه سود بالا. از آنجا که هیچ هزینه تکراری کالا یا هزینه حمل و نقل وجود ندارد، شما اکثریت سود هر فروش را برای خود نگه خواهید داشت.

آموزش الکترونیکی در حال محبوبیت بیشتر است. محصولات دیجیتال راهی هوشمندانه برای استفاده از این روند و گسترش تجارت شما هستند.

محصولات دیجیتالی می توانند مکمل خوبی برای درآمد اصلی شما باشند. بسیاری از سازندگان آن ها را وادار می کنند که جریان درآمدی دیگری به مشاغل خود اضافه کنند، شما می توانید در Twitter و LinkedIn حضور داشته باشید و یا لیست مشترکین ایمیل برای تبلیغ محصولات خود و فروش آن ایجاد کنید.

فروش محصولات دیجیتال نیازی به سرمایه گذاری و ریسک زیادی ندارد.

وبلاگ نویسی

احتمالاً در دوره ای از زندگی خود مطالب بلاگ یک کسب و کار را خوانده اید. مشاغل از وبلاگ نویسی برای به اشتراک گذاشتن دانش و بینش، ایجاد مخاطب و هدایت و فروش بیشتر استفاده می کنند. وبلاگ نویسی مزایای بی پایان دارد، مانند ایجاد رهبری فکر در یک صنعت و بهبود دید موتور جستجو برای یک نام تجاری از جمله مزایای آن می باشد.

وبلاگ نویسی برای کسب درآمد آنلاین تنها برای مشاغل بزرگ نمی باشد. اکنون هرکسی می تواند با قرار دادن محتوای عالی مخاطب ایجاد کند و از وبلاگ خود درآمد زیادی کسب کند. وبلاگ نویسان همچنین تمایل دارند رویکردی شخصی داشته باشند که در مقایسه با دریافت اطلاعات از وبلاگ شرکت، مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. افراد به دلایل مختلف وبلاگ را شروع می کنند، برخی از این موارد:

  • به اشتراک گذاشتن افکار، علاقه ها یا تجربیات زندگی آن ها
  • آموزش خوانندگان در مورد موضوعی
  • فروش محصولات یا خدمات
  • ساخت یک برند شخصی

کلید راه اندازی یک وبلاگ موفق، انتخاب نیچ مارکت است. در اینترنت شما می توانید در موضوعاتی در یک مکان خاص (به عنوان مثال رستوران های تهران) یا برای یک بخش خاص در دسته های خاص (مانند دستور العمل های سبک زندگی بهتر) متخصص باشید. تمرکز بر روی یک جایگاه به شما کمک می کند تا با مخاطبان صحبت کنید و محتوای با کیفیت بالا برای آن ها ایجاد کنید، که به نوبه خود می تواند منجر به فروش برای تجارت شما شود.

افیلیت مارکتینگ

بارایابی وابسته به این گونه است که فردی و یا شرکتی میان مشتری و شما واسطه می شود به گونه ای که این شرکت محصولات شما را تبلیغ می کند و درصدی از فروش را به عنوان حق کمیسیون دریافت می کنید. وقتی کسی پس از کلیک روی لینک شما محصول را خریداری کرد، اعتبار ارجاع را به همراه کارمزد دریافت خواهید کرد. مبلغ کمیسیون به برنامه وابسته و محصول فروخته شده بستگی دارد. بهینه سازی موتور جستجو نیز در اینجا نقش مهمی را ایفا می کند.ما یک مقاله داریم به صورت جامعه به افیلیت مارکتینگ پرداختیم برای مطالعه مقاله به ادرس https://www.zhaket.com/blog/what-is-affiliate-marketing/ مراجعه کنید. و اینکه اگر قصد دارید با بازاریابی وابسته به درامد دلاری برسید مقالع افلیت مارکتینگ امازون را مطالعه کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
طراحی فرم آنلاین و روش های پیاده سازی آن

چگونه می توان وب سایت تجارت الکترونیک خود را رونق داد؟

همانطور که می دانید امروزه به خصوص به دلیل شرایط کنونی جهان مشاغل بیشتری وارد دنیای تجارت الکترونیکی می شوند. اگرچه این امر می تواند در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، اما به محض یادگیری جزئیات، تجارت الکترونیکی می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد. در ادامه به شما نکاتی خواهیم گفت تا کسب و کار خود را هر چه بیشتر رونق دهید.

وبلاگی ایجاد کنید که بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

شاید موثرترین راه برای انجام بازاریابی، ایجاد یک وبلاگ فعال باشد که بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت تجارت الکترونیکی شما جذب کند. برنامه بازاریابی شما باید شامل تجزیه و تحلیل سفر مشتری شما باشد، که شامل فکر کردن در مورد مشتری های آینده و سوالاتی است که می پرسند می باشد. وبلاگ شما باید این نکات را برطرف کند. نتیجه این امر افزایش بازدید به وب سایت شما و بازدیدکنندگان بیشتری است که به مشتری تبدیل می شوند. وبلاگی ایجاد کنید و وبلاگ نویسی را به عنوان بخشی از خدمات توسعه محتوای ما ارائه می دهد .

از تبلیغات استفاده کنید.

اگر سایت تجارت الکترونیکی شما جدید است، اکنون به فروش نیاز دارید. بهترین راه برای فروش فوری استفاده از تبلیغات پولی است که مشتریان شما را هدف قرار می دهد. تبلیغات خاص محصول، به ویژه تبلیغات خرید گوگل، مشتری ایده آل شما را هدف قرار می دهند. خدمات بازاریابی پولی می تواند به شما کمک کند تبلیغات جذابی ایجاد کنید که مشتریان شما را از همان ابتدا جذب کسب و کارتان کند.

ایمیل های بازاریابی خود را خودکار کنید.

هرچه بیشتر تجارت الکترونیکی و فرآیندهای بازاریابی خود را به صورت خودکار انجام دهید، سرعت رشد شرکت شما سریع تر خواهد بود. به عنوان مثال، شما می توانید فرآیند خود را برای ارسال پیگیری های ایمیل بر اساس مشخصات مشتری و تعامل خودکار کنید. خودکار کردن این فرآیند ضمن آزاد کردن منابع شما برای سایر فعالیت ها، ارتباط با مشتریان را ادامه می دهد. این استراتژی در عین حال به شما امکان می دهد تا ارتباطات شخصی خود را با مشتریان خود حفظ کنید.

در بستر مناسب سرمایه گذاری کنید.

وقت خود را برای تحقیق در سیستم عامل ها اختصاص دهید. در مورد محدوده شرکت خود و همچنین جایی که امیدوارید در آینده باشید فکر کنید. شما بستری می خواهید که بتواند همراه شما رشد کند. یکی از پلتفرم های محبوب ووکامرس است. این بستر منبع آزاد است و با وردپرس کار می کند و سازگار است. بستر دیگری که در سایت های تجارت الکترونیکی بزرگ تر استفاده می شود.

سئو را فراموش نکنید.

راه دیگر برای تقویت سایت تجارت الکترونیکی شما سرمایه گذاری در بازاریابی جستجو است. اگر هنوز در مورد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اطلاعاتی ندارید، اکنون زمان یادگیری است. قبل از اینکه کسب و کار خود را راه اندازی کنید، باید بهترین کلمات کلیدی را برای صنعت خود بدانید. برای یافتن کلمات کلیدی تجارت شما را برجسته می کنند و حجم مناسب جستجو را هدف قرار می دهند. بنابراین با توجه به اهمیت آن ها بر روی آن سرمایه گذاری کنید.

استفاده از فیس بوک و اینستاگرام

سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام بدون توجه به اینکه چه محصولات یا خدماتی را می فروشید، ابزارهای مهم بازاریابی هستند. بازاریابی در اینستاگرام، برقراری ارتباط با تأثیرگذارانی که محصولات شما را تبلیغ می کنند می تواند مفید باشد.

چگونه می توان از طریق استراتژی های بازاریابی ترافیک ایجاد کرد؟

ایجاد ترافیک از طریق استراتژی های بازاریابی

سریع ترین راه برای ایجاد ترافیک در فروشگاه آنلاین خود از طریق کمپین های بازاریابی است. انواع کانال های بازاریابی مختلف که شما می توانید به منظور جلب مشتریان بالقوه به فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده کنید وجود دارند. هر کانال بازاریابی مزایای منحصر به فردی دارد و برای کسب و کارهای چند محصولی و تک کالایی به خوبی کار می کند.  برخی از این کانال ها عبارتند از:

بازاریابی PPC

بازاریابی PPC یا بازاریابی با پرداخت هر کلیک، شامل مشاغلی است که برای شانس بیشتری برای ایجاد ترافیک برای فروشگاه های آنلاین خود هزینه می کنند. فروشگاه های موفق تجارت الکترونیکی معمولاً برخی از کمپین های بازاریابی PPC را اجرا می کنند، زیرا این یک روش عالی برای فروش است.

PPC یک استراتژی بازاریابی عالی برای ایجاد ترافیک، افزایش آگاهی برای نام تجاری شما و در نهایت افزایش تعداد فروش شماست. شما به سرعت از کمپین های خود نتیجه خواهید گرفت و فقط وقتی کسی روی تبلیغات شما کلیک کند هزینه بازاریابی را متحمل خواهید شد.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ بعنوان یک کانال مهم بازاریابی شناخته می شود اما افراد متاسفانه همیشه آن را فراموش می کنند. طراحی یک استراتژی عالی ایمیل می تواند به یک کانال فروش تبدیل شود که بارها و بارها ترافیک جدید را به سمت وب سایت شما سوق دهد. یک مثال خوب از یک کمپین می تواند شامل محتوای اطلاعاتی رایگان، هدایا، تخفیف یا کد فروش، ارجاع کد کوپن به دوستان و دعوت برای پیش نمایش محصولات جدید باشد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی می توانند یک کانال بازاریابی عالی برای ارتقا تجارت شما و ایجاد ترافیک برای وب سایت شما بدون نیاز به هزینه و ایجاد محتوای جدید باشند. به اشتراک گذاری مقالات، محصولات و خدمات وبلاگ، بررسی های مثبت، اخبار شرکت و ویدیوها از طریق شبکه های اجتماعی می تواند به رشد جامعه ای از مخاطبانتان کمک کند. از این طریق افراد محتوای شما را با دیگران به اشتراک می گذارند و به شما در پیشرفت تجارت کمک کنند.

اما رسانه های اجتماعی می توانند با ارتباطات و بازاریابی پیام رسان، یک ابزار عالی برای خدمات مشتری باشند. خدمات بسیاری وجود دارد که از سیستم عامل شبکه های اجتماعی پشتیبانی می کنند بنابراین خوب است که حضور رسانه های اجتماعی خود را در نظر بگیرید و وقت خود را صرف بهینه سازی ارتباطات برای کسب و کار خود کنید. این می تواند علاوه بر افزایش بازدید وب سایت، سود فروشگاه های اینترنتی را نیز بهبود بخشد.

بازاریابی موتور جستجو

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو برای هر شرکتی صرف نظر از اندازه آن لازم است. زیرا این روش بهینه برای افزایش بازدید زیاد به وب سایت شما بدون صرف هزینه برای تبلیغات است. در حقیقت، سئو در حال بهینه سازی عناصر خاصی از وب سایت شما است به طوری که هنگام جستجوی کاربران برای گروهی از کلمات کلیدی، موتورهای جستجو شما را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو قرار می دهند.

وقتی یک وب سایت در شروع کار است بهتر است وقت خود را صرف بهینه سازی عناصر صفحه مانند بهینه سازی محتوا، بهینه سازی متا و بهینه سازی تصویر کند. اما همانطور که وب سایت شما از اعتبار سئو خارجی مانند لینک سازی برخوردار می شود، شبکه های اجتماعی می توانند راهی عالی برای افزایش رتبه موتور جستجو و افزایش بازدید وب سایت شما باشند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی ارزان قیمت است که می توانید از آن برای ایجاد بازدید در فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. برای افزایش رتبه بندی جستجوی ارگانیک و اقتدار نام تجاری، می توانید یک وبلاگ ایجاد کنید. شما می توانید برای تجارت الکترونیک خود از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا در مورد محصولات جدید، فروش یا اطلاعیه های مربوط به فروشگاه تجارت الکترونیکی خود به مخاطبان خود هشدار دهید.

جمع بندی

بدون شک روش های سریع برای کسب درآمد از طریق فروشگاه های آنلاین وجود دارد، و همانطور که وارد سال جدید شده ایم فرصت های کسب درآمد آنلاین بدون پرداخت هیچ هزینه و یا سرمایه گذاری زیادی بیشتر می شود. شما می توانید یک فروشگاه ایجاد کنید، محصولات خود و یا محصولات دیگران را در یک وبلاگ تبلیغ کنید و به فروش برسانید. همین امروز کار خود را در زمینه تجارت خود شروع کنید تا به درآمدزایی برسید. با حضور آنلاین، یافتن مشتری جدید و فروش، سود سهام شما را به مرور زمان بیشتر خواهد شد.

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه