Retry
نحوه ایجاد لایو اینستاگرام

لایو های اینستاگرام به شما امکان می دهد تا در لحظه و به صورت کاملاً واقعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در واقع لایو اینستاگرام برای ایجاد تعامل، ارتباط مستقیم با کاربران، به اشتراک گذاری اخبار و آگاهی از برند شما عالی است. برای داشتن یک لایو اینستاگرامی جذاب باید شما آموزش اینستاگرام و ترفندهای آن را یاد بگیرید تا بتوانید مخاطبان هدف خود را به راحتی جذب پیج خود کنید . آمار نشان داده است که :

  • 80 درصد از مخاطبان ترجیح می دهند یک لایو اینستاگرام را تماشا کنند تا یک پست وبلاگ را بخوانند.
  • 82 درصد از کاربران لایو های اینستاگرام را به پست ها ترجیح می دهند.

لایو ها بسیار محبوب هستند و این آمار به ما نشان می دهد که می توان از آن ها به عنوان یک تکنیک در استراتژی بازاریابی استفاده کرد. به همین دلیل بسیار مهم است که صاحبان کسب و کار نحوه استفاده از لایو و نکات مربوط به آن را درک کنند. ما در این مقاله نحوه ی استفاده از لایو اینستاگرام، نکاتی در مورد آن و چند ایده که می توانید برای ایجاد یک لایو از آن ها استفاده کنید را بررسی خواهیم کرد.آموزش اینستاگرام

لایو اینستاگرام چیست؟

لایو اینستاگرام یک راه برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود در لحظه است و می توانید در آنِ واحد با دوستان و دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار کنید. هنگام شروع یک لایو دنبال کننده های شما از آن مطلع می شوند. همانطور که افراد برای پست ها می توانند کامنت بنویسند و یا لایک کنند، در لایو ها نیز آن ها می توانند با شما تعامل کنند و شما می توانید به پیام های آن ها واکنش نشان دهید و تعامل ایجاد کنید. شما همچنین می توانید کامنت ها و نظرات را خاموش کنید.

لایو ها پس از پایان یافتن از بین می روند، اما در صورت نیاز شما می توانید آن را ذخیره کنید تا افراد در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند. همچنین این امکان وجود دارد که یک لایو را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و به آن ها درخواست دهید تا به لایو شما بپیوندند.

مزایای لایو اینستاگرام برای بازاریابی

اینستاگرام بالاترین میزان مشارکت را در میان سایر شبکه های اجتماعی دارد، این بدان معناست که اگر از اینستاگرام برای استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید (و می خواهید موفق باشید)، باید در این پلتفرم رقابت کنید. چگونه در رقابت باقی می مانید؟ با به روز بودن در مورد ویژگی های آن. از زمانی که اینستاگرام استوری های اینستاگرام را در سال 2016 معرفی کرد، 400 میلیون کاربر روزانه از این ویژگی استفاده کردند. لایو یک عنصر مفید است که مزایای مشخصی دارد. در ادامه، 4 دلیل اصلی استفاده از لایو را خواهیم گفت.

اگر می خواهید روش کسب درآمد از اینستاگرام را بیاموزید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.

افزایش دید و آگاهی

آیا میدانستید؟ حدود 70 درصد از پست های اینستاگرام، حتی دیده نمی شوند؟ این تلاش بیهوده ای است، مخصوصاً اینکه شما در استراتژی خود بر روی پست ها سرمایه گذاری می کنید. استوری ها با قرار دادن محتوای شما در بالای فید دنبال کنندگان به رفع این مشکل کمک می کنند، اما لایو آن را یک گام فراتر می برد. وقتی به صورت زنده در اینستاگرام محتوا تولید می کنید، در ابتدای فید قرار می گیرند،  که به شما فرصت خوبی برای دیده شدن می دهد. این به طور قابل توجهی آگاهی از برندتان را افزایش می دهد.

ایجاد احساس فوریت

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مردم نه تنها از محتوای زنده لذت می برند، بلکه منتظر آن هستند؛ زیرا محتوای زنده احساس فوریت ایجاد می کند. این تا حدی به این دلیل است که ما رویدادهای زنده را به طور جمعی تجربه می کنیم، که ما را به سمت عمل می کشاند. به عنوان مثال، یک بازی ورزشی را در نظر بگیرید. همه – مخاطبان  و تیم  – در یک زمان یک چیز را تجربه می کنند. هیچ کس نمی داند در آینده چه اتفاقی می افتد و همین موضوع باعث افزایش حس کنجکاوی می شود. این تجربه جمعی در زمان واقعی باعث می شود افراد به تماشای محتوای زنده به مدت طولانی تر بپردازند، زیرا آن ها فکر می کنند ممکن است چیز مهمی را از دست بدهند.

واقعی بودن محتوا

با توجه به این نکته، دلیل دیگری که مردم محتوای زنده را دوست دارند، این است که این نوع محتوا معتبر است. این امر باعث جلوگیری از تقلب در مواردی مانند کیفیت محصول و برند و … می شود. لایو سد بین شما و مخاطبان را از بین می برد. این به شما فرصتی می دهد تا یک مکالمه واقعی داشته باشید و در زمان واقعی تعامل داشته باشید.  این یک تجربه رو در رو ایجاد می کند که احساس شخصی و واقعی است.

با تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

تعامل

افراد با لایو ها بیشتر از پست های اینستاگرام درگیر می شوند، زیرا منجر به مکالمه می شود. لایو پتانسیل بیشتری برای گفتگو ایجاد می کند. می توانید از بینندگان سوال بپرسید، پشت صحنه کسب و کار خود را نشان دهید، به بینندگان اجازه دهید کار شما را ببیننند و …. مهمتر از همه، این یک تعامل دو طرفه است. شما می توانید به مخاطبان خود پاسخ دهید، زیرا همه چیز در زمان واقعی اتفاق می افتد.

یکی دیگر از ویژگی های لایو، طولانی بودن آن است. پست های اینستاگرام فقط می توانند 60 ثانیه طول بکشند، در حالی که لایو می تواند تا یک ساعت کامل ادامه یابد. این گزینه های بیشتری را برای انتخاب از نظر محتوا به شما می دهد و مخاطب را بیشتر درگیر می کند.

چگونه می توانم اینستاگرام زنده را در استراتژی بازاریابی خود وارد کنم؟

اگر به دنبال افزایش تعامل با نام تجاری هستید، لایو قطعاً چیزی است که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید .اگر از نحوه شروع کار مطمئن نیستید، چند نکته در اینجا آمده است: اول اینکه استراتژی که برای لایو استفاده می کنید بستگی به برند شرکت شما دارد، و یا اینکه چه چیزی را می خواهید با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید و چه چیزی را می فروشید و … .

اگر محصول یا خدماتی را تبلیغ می کنید، لایو راهی عالی برای نشان دادن نسخه ی نمایشی به دنبال کنندگان شما است تا بتوانند همه چیز را به صورت مستقیم و در زمان واقعی مشاهده کنند. به طور کلی، ایده خوبی است که تا آنجا که می توانید با پیروان خود ارتباط برقرار کنید، بنابراین متناسب سازی لایو با استراتژی شما، ایده ای هوشمندانه است.

اگر به دنبال برقراری ارتباط با طرفداران و مشتریان/مشتریان احتمالی خود در رسانه های اجتماعی هستید، مطمئناً باید لایو را آزمایش کنید. افزودن این به استراتژی بازاریابی شما به دیگران نشان می دهد که مایل به برقراری ارتباط در زمان واقعی هستید و از این طریق می توانید اعتماد و وفاداری مردم را جلب کنید.

چگونه در 3 مرحله در اینستاگرام لایو داشته باشیم؟

لایو داشتن یکی از آپشن های اینستاگرام است که با آموزش اینستاگرام به راحتی میتوانید این ترفند را برای داشتن یک پیج حرفه ای داشته باشید . لایو گذاشتن در اینستاگرام بسیار ساده است، برای شروع، باید یک حساب اینستاگرام و یک موبایل داشته باشید، زیرا بسیاری از امکانات لایو فقط در تلفن همراه موجود است. سپس وارد مرحله اول شوید:

  • مرحله 1: روی نماد بعلاوه در بالا سمت راست ضربه بزنید. برای شروع لایو، روی نماد به علاوه در صفحه اصلی اینستاگرام کلیک کنید.

 

انتخاب علامت به علاوه برای لایو اینستاگرام

این کار شما را به صفحه ای می برد که در آن می توانید نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید (live, story,…) را انتخاب کنید.

  • مرحله 2: گزینه ی لایو را انتخاب کنید. از طریق منوی باز شده در قسمت پایین، لایو را انتخاب کرده و آن را شروع کنید.

آیکون های استوری اینستاگرام برای لایو

  • مرحله 3: روی Go Live ضربه بزنید.

علامت وسط اینستاگرام برای شروع لایو

و تمام! به این ترتیب می توانید در 3 مرحله لایو خود را شروع کنید. تعداد بینندگان شما در بالای صفحه نمایش داده می شود. همچنین همه نظرات بینندگان خود را هنگام ورود، مشاهده خواهید کرد. در پایین و بالا سمت راست صفحه، تعدادی ویژگی مختلف دارید که می توانید در لایو خود استفاده کنید.

گزینه های مختلف لایو اینستاگرام

  • Questions: می توانید در لایو، این ویژگی را انتخاب کنید و سوالات مخاطبان خود را جمع آوری کنید.
  • Send: می توانید لایو خود را در حین پخش، برای کاربران در اینستاگرام ارسال کنید.
  • Add a guest: این ویژگی به شما و کاربران دیگر اجازه می دهد لایو را به اشتراک بگذارید. وقتی مهمان اضافه می کنید، هم شما و هم آن کاربر در لایو ظاهر می شوید.
  • Face filters: شما می توایند از فیلتر ها استفاده کنید.
  • اشتراک گذاری عکس و فیلم: این به شما امکان می دهد یک عکس یا فیلم را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

پس از اتمام لایو اینستاگرام خود، روی نماد X در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. از این طریق می توانید آن را در IGTV به اشتراک بگذارید و یا حذف کنید.

نکات مورد استفاده در لایو اینستاگرام

اگر واقعاً می خواهید لایو های اینستاگرام خود را به سطح بالاتری برسانید، این نکات را فراموش نکنید:

برای لایو خود یک هدف تعیین کنید.

تعیین اهداف برای بازاریابی در رسانه های اجتماعی بسیار مهم است و این موضوع برای لایو های اینستاگرام نیز صدق می کند. تعیین هدف مشخص به شما کمک می کند که بدانید دقیقاً چه می خواهید، قرار است چه کاری کنید و چگونه آن را انجام دهید. برای انجام این کار، باید یک هدف SMART تعیین کنید. SMART مخفف کلمات واضح، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، مرتبط و مبتنی بر زمان است که به معنای زیر است:

متمرکز و واضح.

هدف شما متمرکز است. به عنوان مثال، “من می خواهم یک لایو خوب در اینستاگرام داشته باشم” مبهم است. یک هدف بهتر می تواند این باشد، “من می خواهم در لایو خود 50 درصد بیننده بیشتری داشته باشم” زیرا تمرکز بیشتری دارد.

قابل اندازه گیری

این ویژگی معیار موفقیت است و شما می دانید که کار انجام شده چگونه به نظر می رسد. مثال: “من می خواهم 100 فالوور جدید در اینستاگرام بدست آورم” ، هدف خوبی است زیرا می توانید میزان دنبال کننده های موردنیاز خود را اندازه گیری کنید.

دست یافتنی.

این هدف در واقع برای شما و/یا کسب و کار شما قابل انجام است. به عنوان مثال، “من می خواهم بیشترین فالوور در اینستاگرام داشته باشم” احتمالاً ممکن نخواهد بود، مگر اینکه شما بازیکن فوتبال مشهور جهان کریستیانو رونالدو باشید! در حالی که “من 1000 دنبال کننده در اینستاگرام می خواهم” کاملاً دست یافتنی است.

مرتبط.

آیا این هدف در حال حاضر برای شما و شرکت شما مهم است؟ اگر نه، یکی را دنبال کنید.

مبتنی بر زمان.

تعیین مهلت برای رسیدن به هدف از نظر روانی بسیار مهم است. این ویژگی به شما تمرکز و انگیزه بیشتری می دهد تا هدف خود را دنبال کنید.

در صورت داشتن هدف خوب می توانید لایو های بهتری را داشته باشید.

ایجاد برنامه

بسیار مهم است که یک برنامه یا طرح کلی برای لایو خود ایجاد کنید. تمام نکاتی را که می خواهید به آن ها بپردازید و همچنین مدت زمانی که می خواهید آن ها را پوشش دهید، بنویسید. به عنوان مثال اگر می خواهید با فردی مصاحبه کنید، سوالاتی را که می خواهید بپرسید، زمانی که می خواهید معرفی کنید و … را یادداشت کنید. آیا می خواهید محصول جدیدی را به بینندگان خود معرفی کنید؟ هر ویژگی و مزیتی را که می خواهید، بنویسید. این کار به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید.

بینندگان خود را درگیر کنید.

لایو یک بستر عالی برای تعامل با مشتریان در زمان واقعی است. وقتی این کار را انجام می دهید، با مخاطبان خود رابطه برقرار کرده و اعتماد ایجاد می کنید. تمامی این موارد برای یک نام تجاری پررونق است. اما مانند هر چیز دیگری تعامل و ایجاد رابطه خوب با مخاطبان زمان و انرژی زیادی می طلبد. تنها پاسخ دادن به سوالات آن ها کافی نیست. شما باید به دنبال کنندگان خود گوش دهید و آنچه را که می خواهند به آن ها ارائه دهید.

از قبل به مخاطبان خود اطلاع دهید.

علاوه بر داشتن یک برنامه، شما همچنین باید لایو خود را به دنبال کنندگان خود اطلاع رسانی کنید. با کمپین های اینستاگرام باید مانند سایر رویدادهای حضوری رفتار کرد تا مطمئن شوید از رویداد شما اطلاع دارند. لایو خود را در سایر کانال ها و ایمیل های اجتماعی خود تبلیغ کنید و سپس این تبلیغات را برای مخاطبان مربوطه قرار دهید.

در این مقاله از ژاکت شما را با نکات طلایی اینستاگرام مارکتینگ آشنا کرده ایم.

قرار دادن لایو در اینستاگرام

ایده هایی برای داشتن لایو در اینستاگرام

جلسات پرسش و پاسخ

لایو ها یک راه عالی برای پاسخگویی به سوالات مخاطبان به شیوه ای جذاب است. این یک راه عالی برای دعوت مخاطبان به تعامل با شما و نشان دادن مزیت های برندتان است. با ایجاد این امکان برای مخاطبان می توانید روابط قوی با آن ها ایجاد کنید. این امر به ویژه در صورتی که با فردی در لایو هستید، موثر است. به سادگی وارد لایو شوید و از مخاطبان خود سوال بپرسید. آن ها می توانند از موضوعاتی مانند جدیدترین اخبار صنعت شما گرفته تا عملکرد داخلی کسب و کار شما متفاوت باشند.

مصاحبه

همه ما توانایی مصاحبه با ستارگان مشهور سینما را نداریم، اما می توانیم مصاحبه های جالبی با تأثیرگذاران بازار و یا حوزه ی کاری خود یا حتی سایر اعضای تیم خود داشته باشیم. یکی از راه های عالی برای ایجاد شفافیت و نشان دادن جنبه انسانی کسب و کار شما، مصاحبه با یک همکار است. لازم نیست مصاحبه ای سخت گیرانه داشته باشید. کافی است با سوالاتی درباره اینکه چه کارهایی را روزانه انجام می دهند و … شروع کنید و سپس سوالات تخصصی تری بپرسید.

شما می توانید با یک وبلاگ نویس معروف در زمینه خود ارتباط برقرار کنید و یک مصاحبه زنده داشته باشید. در واقع هیچ راهی بهتر از انجام مصاحبه برای یک نام تجاری و جذب فالوور بیشتر وجود ندارد. اینها افرادی هستند که مخاطبان شما قبلاً آن ها را می شناسند و به آن ها احترام می گذارند. وقتی با آن ها کار می کنید، آن ها بر برند شما تأثیر می گذارند و افراد بیشتری تجارت شما را به دیگران معرفی می کنند. لایو ها بستر مناسبی برای این همکاری ها است. شما می توانید با افراد تأثیرگذار برای مصاحبه ها، جلسات پرسش و پاسخ و .. همکاری کنید.

به طور زنده در یک رویداد شرکت کنید.

هیچ مکانی بهتر از یک رویداد صنعتی که شما یا شخص دیگری میزبان آن است، برای لایو ها وجود ندارد. شاید شما در یک کنفرانس هستید و فکر می کنید مخاطبان شما آن را دوست خواهند داشت. بنابراین لایو داشته باشید.  شاید این فقط یک مهمانی باشد که شرکت شما میزبان آن است، اما به هر حال این فرصت خوبی است تا به دنبال کنندگان خود جنبه انسانی و سرگرم کننده مارک تجاری خود را نشان دهید.

میزبان یک دوره آموزشی یا کارگاه آموزشی باشید.

لایو مکانی عالی برای میزبانی کارگاه آموزشی است. از این طریق نه تنها می توانید برای افراد سراسر جهان پخش زنده داشته باشید، بلکه این فرصت را دارید که به سوالات آن ها در زمان واقعی پاسخ دهید. یکی از افرادی که این کار را به خوبی انجام می دهد، جان مایر است. او غالباً مطالب آموزشی خود را از طریق لایو ها ارائه می دهد. این دسته از لایو ها سرگرم کننده، آموزنده و بسیار جذاب هستند.

با مشتریان خود صحبت کنید.

برای کمک به تقویت نام تجاری خود، نیازی به صحبت با یک فرد مهم و یا تأثیرگذار در صنعت ندارید. صحبت کردن با مشتریان و مخاطبان می تواند مفید باشد. از آن ها در مورد میزان علاقه به محصولات یا خدمات شما و .. سوال بپرسید و ارتباط صمیمی تری با آن ها برقرار کنید. اساساً، اگر مشتری شما تجربه مثبتی از تجارت شما داشته باشد، آن ها کاندیدای مناسبی برای مصاحبه زنده در اینستاگرام هستند و از آنجا که اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که ویدیو را پس از اتمام کار ذخیره کنید، می توانید آن را در صفحه اینستاگرام خود نگه دارید.

جلسات نقد و بررسی

می توانید واکنش خود را به رویداد، کتاب، فیلم، سخنرانی یا هر چیز دیگری برای پخش زنده اینستاگرام نشان دهید. تا زمانی که مربوط به صنعت شما و یا مخاطبان شما باشد، بسیار مفید است. به عنوان مثال، اگر به تازگی سخنرانی یکی از رهبران برجسته حوزه خود را مشاهده کرده اید، می توانید به اینستاگرام بروید و نظرات خود را در مورد آن بیان کنید.

شاید شما تازه ترین کتاب مربوط به صنعت خود را خوانده اید و در مورد آن نظرات بسیار جالبی دارید که هیچکس قبلاً به آن فکر نکرده بود. همچنین می توانید محصولات و خدمات مختلف مربوط به کسب و کار خود را بررسی کنید. از لپ تاپ جدید برای کسب و کار خود استفاده می کنید؟ یا شاید شما یک دوربین جدید را امتحان کرده اید؟ بررسی تمام آن محصولات به صورت زنده بسیار هیجانی خواهد بود و طرفدار خواهد داشت.

آموزش اینستاگرام

سوالات متداول در مورد لایو اینستاگرام

  1. کجا می توانم لایو خود را پیدا کنم؟

پس از اتمام لایو، می توانید ویدیو را ذخیره و به اشتراک بگذارید. اینستاگرام به شما امکان می دهد لایو خود را  را در Story خود به اشتراک بگذارید. سپس می توانید آن را در آنجا مشاهده کنید. همچنین در Story خود می توانید ویدیو را ذخیره کنید.

  1. آیا می توانم افرادی را که لایو من را می بینند، محدود کنم؟

بله! اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که تعداد افرادی که لایو شما را می بینند، محدود کنید. این تنظیم دقیقاً مانند استوری های اینستاگرام شما عمل می کند. (گزینه ی hide) کافی است روی دوربین در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید. سپس تنظیمات را در گوشه بالا انتخاب کنید. سپس به قسمت Hide Story From بروید و افرادی که می خواهید از لایو خود پنهان کنید را انتخاب کنید. متناوبا، می توانید روی Close Friends ضربه بزنید و تعداد کمی از افرادی را که می خواهید داستان خود را با آن ها به اشتراک بگذارید، انتخاب کنید.

  1. چگونه می توانم نظرات را خاموش کنم؟

شما می توانید با ضربه زدن روی سه نقطه در چت، نظرات را خاموش کنید .

جمع بندی

لایو اینستاگرام در دنیای امروزی راهی برای برقراری ارتباط واقعی با مخاطبان است. جذب چند صد یا چند هزار نفر در لایو شما یک برد بزرگ است. البته همه چیز بستگی به تعداد دنبال کنندگان فعلی شما دارد. لایو اینستاگرام هنوز یک شکل نسبتاً جدید برای ایجاد محتوا است و می توان معیار های بسیار زیادی برای موفقیت در آن تعیین کرد. اما در نهایت با داشتن یک استراتژی هدفمند و توجه به نکات ارائه شده در این مقاله، می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید.

دسته بندی: اینستاگرام

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *